Hvis du ikke er fornøyd
Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet av din forsikring innen 14 dager. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, kontakt info@alivia.se og oppgi i emnefeltet ”angre kjøp”. Den forholdsmessige premien som tilsvarer gjenværende forsikringsperiode minus et administrasjonsgebyr på 99 kr, tilbakebetales.
Klage
Hvis du som forsikringstaker er misfornøyd med en beslutning i forsikringen, skal du i første omgang be om en ny vurdering av saken hos Alivia Insurance AB. Vår avgjørelse baseres på dokumentene som er sendt inn i saken. Hvis ytterligere dokumentasjon eller informasjon foreligger eller har kommet til, er du velkommen til å sende dette inn for ny vurdering. Dette gjør du ved å sende saken til klagomalsansvarig@alivia.se
Hvis vi ikke blir enige, kan du bringe saken videre til Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08-440 38 20, eller til ordinær domstol. ARN behandler imidlertid ikke saker som gjelder medisinske spørsmål. For saker som gjelder medisinske spørsmål kan du kontakte Personförsäkringsnämnden, Box 24067, 104 50 Stockholm, telefon 08-522 787 20.